Profesjonalny zespół

Poznaj nasze usługi

Wiemy że przychodzi do nas cały człowiek, nie tylko jego zęby

Dbaj o zęby malucha,
od samego początku

Zaoszczędź mu nerwów w przyszłości.

Zobacz nasz nowoczesny gabinet!

ZOBACZ GALERIĘ

Certyfikat

GABINETU PROFESJONALNEJ HIGIENY STOMATOLOGICZNEJ

ZOBACZ WIĘCEJ

GODZINY PRACY

Poniedziałek - Czwartek 8.00 - 19.00

Piątek 8.00 - 14.00

Implantologia

Czym są implanty dentystyczne?

Implanty dentystyczne są jak wykonane z tytanu „kotwice”, które doskonale integrują się z ludzką kością. Po wszczepieniu w kość działają jak korzenie zębowe i stanowią stabilne oparcie dla jednej lub wielu koron.

Każdy z pacjentów zainteresowanych wszczepieniem implantów dentystycznych może skorzystać z indywidualnej konsultacji.

Kiedy warto pomyśleć o wszczepieniu implantu

1. Jeśli brakuje Ci jednego zęba – wszczepienie implantu z koroną pomoże wyeliminować konieczność oszlifowania sąsiednich zębów, celem osadzenia mosty porcelanowego
  2. Jeśli brakuje Ci kilku zębów – dzięki implantom nie ma potrzeby używania protez dentystycznych, które mogą urażać dziąsła, powodować redukcję kości i pozwalają jedynie w 40% wykorzystać naturalną zdolność przeżuwania. (a może: które ustępują implantom zdecydowanie w kwestii komfortu użytkowania, czy walorów estetycznych).

Zalety implantów

• przywracają funkcje i komfort własnych zębów
  • eliminują dolegliwości związane z tradycyjnym leczeniem
  • nie wymagają piłowania sąsiednich, zdrowych zębów
  • mocno i pewnie utrzymują protezę zębową, co pozwala uniknąć pokrywania podniebienia masą akrylową, a tym samym zwiększa komfort mówienia i odczuwania smaku
  • są doskonale dopasowane do łuku zębowego
  • chronią przed zanikiem kości, dzięki czemu możliwe jest zachowanie naturalnego kształtu dziąseł i estetycznego wyglądu twarzy

W naszym gabinecie korzystamy z implantów marki Straumann. Wybierając implanty Straumann postawiliśmy na szwajcarską jakość, precyzję i niezawodność.

Badania naukowe potwierdzają: implanty Straumann cechuje najwyższy (98,8%) odsetek przetrwania spośród wszystkich zarejestrowanych systemów implantologicznych na świecie!

1 Bornstein M. M. et al, Early loading of non-submerged titanum implants with a sandblasted and acid-etched surface. 5-year results of a prospective study in partially edentulous patients. Clin Oral Implants Res 2005; 16:631-638

2 Cochran D. et al, Clinical field trial examining an implant with a sandblasted, acid-etched surface. J Periodontot 2007; 78:974-982

3 Fischer K. et al, Five-year results from a randomized controlled trial on early and delayed loading of implants supporting full-arch prosthesis in the edentulous maxilla. Clin Oral Implants Res 2008; 19:433-441

4 Roccuzzo M. et al, Early loading of sandblasted and acid-etched implants: a randomized-controlled double-blind split-mouth study. Five-year results. Clin Oral Implants Res 2008; 19:148-152

Implanty Straumann objęte są dożywotnią gwarancją producenta.

Okres gwarancyji na łączniki tytanowe wynosi 10 lat. Łączniki pełnoceramiczne objęte są 5 letnią gwarancją producenta.

W ramach programu Straumann Classic istnieje możliwość zaopatrzenia w elementy protetyczne do implantów wszczepionych od roku 1974 do 1999.

Gwarancja obejmuje wyłącznie oryginalne produkty Straumann.

Szczegółowe warunki gwarancji dostępne są w gabinetach oferujących implanty Straumann lub u wyłącznego dystrybutora implantów Straumann w Polsce.

Etapy leczenia implantologicznego

wszczepianie_implantu2

Etap 1: Konsultacja ze specjalistą oraz diagnoza.

Planowanie leczenia rozpoczyna się szczegółową oceną predyspozycji pacjenta do wykonania zabiegu implantologicznego. Nie należy ograniczać się wyłącznie do określenia stanu higieny jamy ustnej, dziąseł, zębów i struktury tkanki kostnej. Trzeba również wziąć pod uwagę ogólny stan zdrowia pacjenta ze szczególnym uwzględnieniem chorób przewlekłych.

Wykonanie zdjęć rentgenowskich w celu dokładnego zaplanowania zabiegu należy do standardów w procesie leczenia implantologicznego. Na podstawie zdjęć ocenia się czy kość spełnia wszelkie normy wymagane do przeprowadzenia zabiegu chirurgicznego. Co więcej, zdjęcie rentgenowskie pozwala na dokładne wyznaczenie miejsca implantacji.

Rozwój tomografii komputerowej (CT) poszerzył spektrum możliwości wykonywania precyzyjnych badań. Tomografię komputerową wykonuje się wówczas, gdy zdjęcia rentgenowskie nie dają wystarczającej wiedzy na temat warunków kostnych pacjenta. Tomografia zrewolucjonizowała proces przygotowania do zabiegu. Umożliwia ona bowiem analizę stanu i jakości tkanki kostnej poprzez badanie jej gęstości, jak również określenie wysokość i szerokość kości. Trójwymiarowy obraz kości żuchwy i szczęki daje gwarancję precyzyjnego zaplanowania zabiegu implantacji.

Etap 2: Wszczepienie implantu.

Implanty stomatologiczne z reguły wszczepiane są w znieczuleniu miejscowym lub, w szczególnych przypadkach, w znieczuleniu ogólnym. Pierwszym krokiem podczas wykonywania zabiegu implantacji jest odpreparowanie płata okostnowo-śluzówkowego. Zastosowanie różnego rodzaju narzędzi chirurgicznych pozwala na dokładną ocenę warunków przestrzennych podłoża kostnego. Pozytywna ocena warunków kostnych pozwala na wprowadzenie implantu do łoża kostnego.

W celu właściwego umieszczenia implantu, wielu lekarzy decyduje się na zastosowanie szablonu chirurgicznego. Przygotowany na indywidualne zamówienie szablon, ułatwia przeprowadzenie zabiegu umożliwiając niezwykle precyzyjne wyznaczenie miejsca implantacji i utrzymanie zaplanowanego kierunku wprowadzenia implantu. Po wykonaniu zabiegu niewielka rana zaopatrzona zostaje w szwy chirurgiczne. Wszczepianie pojedynczego implantu zazwyczaj trwa nie dłużej niż pół godziny. Jednak w zależności od stopnia trudności zabiegu oraz ilości założonych wszczepów zabieg może ulec wydłużeniu.

Etap 3: Wgajanie się implantu.

Okres gojenia trwa przeciętnie od 6 do 8 tygodni, w zależności od stanu oraz jakości tkanki kostnej. Ból w tym czasie jest stosunkowo nieodczuwalny, a ryzyko wystąpienia jakichkolwiek komplikacji jest minimalne. Nacięcie w dziąśle powstałe podczas zabiegu zostaje zaszyte, a założone szwy zostają usunięte po upływie 7 do 10 dni. Przez następne 2 miesiące w kości zachodzi tzw. proces osseointegracji, czyli zrośnięcia się wszczepionego implantu z kością. Jeśli zabieg implantacyjny połączony był z zabiegiem regeneracji kości, wówczas okres gojenia trwa dłużej i zależy od indywidualnych uwarunkowań pacjenta. Z uwagi na komfort oraz dla zachowania estetyki, na okres fazy gojenia pacjentowi zakłada się tzw. odbudowę tymczasową, która jest nie do odróżnienia od naturalnych zębów oraz docelowych koron. Jeśli proces wgajania się implantu przebiega prawidłowo, wykonanie ostatecznej odbudowy jest możliwe już po 2 miesiącach.

Etap 5: Przykręcenie łącznika oraz zamocowanie korony

Przykręcenie łącznika protetycznego wcześniej przygotowanego przez technika pozwala na zamocowanie korony protetycznej, która będzie łudząco podobna do reszty uzębienia.

Etap 4: Pobranie wycisku.

Pobranie wycisku w gabinecie stomatologicznym jest jednym z kluczowych etapów leczenia protetycznego. Umożliwia on uzyskanie wiernej kopii sytuacji klinicznej. Na podstawie pobranego wycisku technik dobiera łącznik protetyczny i wykonuje dopasowaną, szczelną i estetyczną koronę zęba.

Etap 5: Przykręcenie łącznika oraz zamocowanie korony.

Etap 6: Wizyty kontrolne u specjalisty.

W trakcie całego procesu leczenia implantologicznego konieczne są regularne wizyty kontrolne według harmonogramu ustalanego przez lekarza prowadzącego. Plan wizyt kontrolnych ustalany jest dla każdego pacjenta indywidualnie w zależności od uwarunkowań danego przypadku.

Jeśli chcesz dowiedzieć się na ich temat więcej zapraszamy serdecznie do odwiedzenia strony http://naturalniepieknyusmiech.pl gdzie znajdziesz mnóstwo informacji dotyczących implantów Straumann, a także uzyskasz wiedzę na temat technologii implantów. Przekonasz się o zaletach implantów Straumann na podstawie badań, statystyk i opisów. Możesz także rozwikłać nurtujące Cię kwestie pytając lekarza stomatologa podczas wizyty).